Aloin katsoa tässä kaappiani sitten läpi että mitä löytyy. Lipeä varastoa pitää täydentää ennen huomista ja ajattelin koittaa nyt Bilteman lipeää, eli "kaustisen soodaa". Tästä olen kuullut netissä jotain vastalauseita, ettei olisi toiminut ihan halutulla tavalla, mutta kommentteja ei ole kuitenkaan ollut montaa, eli on saattanut olla kyse ihan yksittäistapauksesta. Taikina ei aina onnistu, eikä syy ole lipeässä. Bilteman lipeä on ihan huimasti halvempaa kuin apteekin lipeä. Apteekistakin saa kahta sorttiia. Aivan tosi puhdasta ja kallista tavaraa, jota käytin itse aluksi (tässä kyllä koen heittäneeni rahaa ihan turhaan hukkaan) ja sitten "teollista" jota käytin viimeksi, ihan yhtä hyvää oli. Mulla on tuota vielä, jos jota kuta epäilyttää bilteman kama, ja jos tietty jos haluaa, niin voi käydä omaakin ostamassa. Öljyt on siis mulla pellava ja rypsi, jos haluat erikoisempia, tuo mukanasi. Ostan jonkin verran kookosrasvaa ja osittain kovetettua palmuöljyä eli munkkirasvaa, näistä kaikista mulla on hyviä kokemuksia vain. Mutta siis mitä tahansa voi käyttää ja esim liraus auringonkukkaa tekee saippuasta kovempaa, oliiviöljyä pehmeämpää jne, kokeillaan! Väriaineita luonnosta käy esim paprikamauste...
Eipä tässä nyt enempää lisäohjeita alkuperäiseen, nähdään viikonloppuna!!!!!
Sydämen valoa - Lotta